onsdag, november 26, 2008

Test: The Beatles

Jeg laget en digital test om The Beatles. 

Hensikten med testen er ikke nødvendigvis å gjøre det veldig vanskelig for deltagerne, men heller å få vekket interessen for et svært interessant og bra band. Gjerne også søke opp litt informasjon for å være sikker på å klare alle spørsmålene riktig. 

Spørsmålene var som følger:

Når fikk The Beatles sin første platekontrakt?(Flervalgsoppgave)
Klikk på John  Lennon.  (Klikk på bildet)
Hvilke av disse albumene er fra The Beatles?(Flere riktige)
Hva er ditt forhold til The Beatles?(Åpen oppgave)
Når gikk bandet i oppløsning?(Flervalgsoppgave)

For å svare på disse spørsmålene trengs som de fleste sikkert ser ingen stor forkunskap. Det meste her blir nok dekket av allmennkunnskap og har ihvertfall vært gjennomgått i grunnskolens musikkundervisning. Dette er som nevnt tidligere ikke en test for å finne eksperter, men en test for å vekke interessen til de som tar testen. 

Jeg håper spørsmålene holder et visst kvalitetsnivå. Jeg tror at de passer godt til de formatene jeg har laget de i og jeg tror de vil være egnet til å oppnå målsettingen. En ting jeg kanskje savner her er muligheten til å bruke spesielt lyd, men også video i spørsmålene. 

Det meste fungerte greit i utformingen av disse spørsmålene. Det tekniske fungerer svært godt i It´s Learning og det er ganske intuitivt å lage en slik test. 

Valid XHTML 1.0!